About Me

My photo
perak, Malaysia
my name is noor fadhilah binti nordin. my birthday on 27th of october 1989.. i live at sungkai, perak but i was born at kota tinggi, johor. i have seven siblings who are all girls (^_^)it's very special right.. i start to fall in love in chemistry since i was studied at matriculation..and i hope i can be an excellent chem's student..insyaAllah (^_^)

chemist

chemist

Wednesday, October 14, 2009

falsafah pendidikan sains

"Selaras dengan Falsafah Pendidikan Kebangsaan, Falsafah Pendidikan Sains di Malaysia memupuk budaya sains dan teknologi dengan memberi tumpuan kepada perkembangan individu yang kompetitif, dinamik, tangkas dan berdaya tahan serta dapat menguasai ilmu sains dan ketrampilan teknologi."

Jelas dilihat berdasarkan falsafah ini bahawa negara ingin mewujudkan masyarakat yang berbudaya sains dan teknologi. Selain daripada melahirkan saintis dan teknorat, ia juga secara langsung dapat memajukan negara . Oleh yang demikian, individu secara keseluruhannya perlu celik sains dan teknologi. Maka dari itulah pendidikan sains yang dirancang adalah berteraskan proses, hasil dan sikap yang dilaksanakan di sekolah-sekolah kini. Ia adalah sehubungan dengan modal insan yang termasuk dalam agenda untuk Rancangan Malaysia ke-9

No comments:

Post a Comment

smart board

using picasa

~ lagu bersama ~